Probeer Weken e-fiets & e-scooter
Fietsen is gezond. Dat geldt voor mensen, milieu en organisatie. Per fiets naar het werk maakt fit en zorgt ervoor dat je met meer plezier aan het werk bent. Bovendien kan er fors op ziektekosten worden bespaard.
Slim elektrisch reizen
Even een paar interessante feiten. Met een e-fiets kom je door de elektrische trapondersteuning moeiteloos zomaar 15 km ver. Wie meer wil dan extra traphulp, kan niet om de elektrische e-scooter heen. Hij is stil, schoon en produceert geen uitlaatgassen. De CO2-uitstoot neemt af, net als de kosten voor woon-werkverkeer. Slim of niet?
De actie: gratis proberen!
Vanaf maart 2011 stelt De Bereikbare Vallei een set van vijf e-fietsen en vijf e-scooters beschikbaar. Bedrijven en hun mensen kunnen ze gratis uitproberen. Zo kan iedereen zelf de voordelen ontdekken van slimme alternatieven voor woon-werk- en zakelijk verkeer. Bevalt het gebruik van e-scooters en e-fietsen? De Bereikbare Vallei doet u na de probeerweken graag een interessant aanbod!
Zo werkt het
- Deelnemende bedrijven ontvangen vrijblijvend vier weken lang vijf e-fietsen en vijf e-scooters.
- Deelnemers mogen gedurende een week een e-fiets of e-scooter meenemen en uitproberen voor woon-werkverkeer.
- De actie is bedoeld voor mensen die minimaal vijf kilometer van hun werk wonen en nu met de auto reizen.
- Deelnemers reserveren de e-fiets of e-scooter via deze website. Na reservering ontvangen de deelnemers een e-mail ter bevestiging.
- Twee dagen van tevoren krijgen deelnemers een e-mail dat ze de e-fiets of e-scooter op kunnen halen, inclusief uitleg.
- Na de probeerweken vullen de deelnemers op een evaluatieformulier of ze de e-fiets of e-scooter een slim alternatief voor de auto vinden.
Doe mee! Klik hier en vul het aanmeldformulier in als u interesse heeft om deel te nemen aan deze actie!
Of neem contact op met onze mobiliteitsmakelaar.
De spelregels
- Werknemers kunnen de e-fiets of e-scooter op maandag ophalen bij hun werkgever en moeten deze uiterlijk de volgende maandagochtend voor 10.00 uur inleveren.
- Wanneer er schade is ontstaan aan een e-fiets of e-scooter, een vervoermiddel niet goed functioneert of er andere problemen zijn, geeft de contactpersoon van uw organisatie dit door aan onze helpdesk. De helpdesk zorgt zo nodig voor vervanging van de e-fiets of e-scooter of biedt een nieuwe reservering aan.
- Wij verzekeren de e-fietsen en e-scooters tegen schade en diefstal. In beide gevallen geldt een eigen risico van € 50,-. Verder verwachten wij dat de e-fietsen en e-scooters tijdens de probeerweken met zorg worden gebruikt en onderhouden. Dit wordt ook vastgelegd in de bruikleenovereenkomst die de gebruikers tekenen voordat zij de e-fiets of e-scooter mee kunnen nemen.
- Na 4 weken worden alle e-fietsen en e-scooters weer opgehaald.
En verder
- U geeft aan ons door wie binnen uw organisatie optreedt als contactpersoon. Deze persoon geeft eventuele schade of problemen door aan onze helpdesk, neemt de e-fietsen en e-scooters in ontvangst bij aflevering door onze transportdienst en draagt deze aan het einde van de probeerweken weer over aan onze transportdienst. Ook beheert hij of zij de e-fietsen, e-scooters en toebehoren.
- U zorgt voor een uitgiftepunt van de e-fietsen en e-scooters. Uw contactpersoon overhandigt op deze plaats de sleutels, opladers en andere informatie aan de werknemer die de e-fiets of e-scooter meekrijgt. Ook zorgt uw contactpersoon ervoor dat de werknemers hier een bruikleenovereenkomst ondertekenen voordat zij de e-fiets of e-scooter meekrijgen.
- U hebt een veilige en overdekte plek nodig waar de e-fietsen en e-scooters gedurende de probeerweken gestald kunnen worden.
- U communiceert deze actie naar uw mensen. Hiervoor ontvangt u van ons een uitgebreid informatiepakket met flyers, posters, banieren en een intranetbericht.
Dit project is het resultaat van een samenwerking met Halfords en WH Solutions.
<< vorige